خانه / آموزش Power BI ماکروسافت / درس چهل و پنجم – افزودن ویجت ها و ویرایش جزییات تایل

درس چهل و پنجم – افزودن ویجت ها و ویرایش جزییات تایل

پس از ساخت داشبورد، برای ایجاد کمی تغییرات در قالب بندی، شما می توانید تایل های آن را در Power BI Service ویرایش کنید.

برای اعمال تغییرات در تایل، ماوس را بر روی تایل برده و بیضی ها (سه نقطه ها) را انتخاب کنید تا مجموعه ای از آیکون ها که امکان ایجاد تغییرات روی تایل را می دهند، نمایش داده شوند.

برای باز کردن پنل جزییات تایل، آیکون قلم را انتخاب کنید. در اینجا شما می توانید عنوان تایل، توضیحات شامل زمان و تاریخ آخرین به روز رسانی و جزییات دیگر مانند ایجاد پیوند سفارشی را تغییر دهید.

به طور پیش فرض، وقتی روی تایل داشبورد کلیک کنید، به گزارشی که از آن گرفته شده منتقل می شوید. برای تغییر این حالت، از فیلد Set Custom Link (قرار دادن پیوند سفارشی) در پنل جزییات تایل استفاده کنید. یک مورد پر کاربرد این ویژگی، انتقال کاربران به صفحه اصلی پس از کلیک بر روی آیکون لوگو است.

افزودن ویجت ها به داشبورد

شما همچنین می توانید به داشبورد، ویجت اضافه کنید. ویجت، یک تایل داشبورد ویژه است که به جای نگهداری از Visualization ها، شامل موارد دیگر مانند تصویر، ویدیو آنلاین، جعبه متن و یا محتوی وب غنی می شود.

وقتی Add Widget Link را از گوشه بالای سمت راست داشبورد انتخاب کنید، دیالوگ افزودن ویجت ظاهر می شود.

برای مثال، وقتی یک جعبه متن (Text Box) اضافه می کنید، پنل جزییات تایل در سمت راست ظاهر می شود،  که در آن می توانید جزییات را ویرایش کنید مشابه چیزی که برای ویرایش جزییات هر تایل در دسترس است. اما در ویحت ها، همچنین یک بخش برای تعریف و یا اصلاح محتوی ویجت، مانند ویرایشگر متن غنی (Rich Text Editor) برای جعبه متن، وجود دارد.

با ویجت ها و همچنین قابلیت ویرایش جزییات تایل، شما می توانید داشبورد خود را سفارشی کنید و آن را به همان شکلی که می خواهید، در بیاورید.

منبع

درباره‌ی حمیدرضا بابازاده

تحلیلگر ارشد و متخصص هوش تجاری در اتریش هستم و تجربه کار بعنوان مشاور و مدرس BI در شرکتهای مختلف رو دارم . بیش از 1300 ساعت سابقه تدریس دوره های Python , Power BI و Microsoft BI را در آموزشگاه سماتک و مجتمع فنی تهران دارم .

همچنین ببینید

درس پنجاه – معرفی Power BI Mobile

برای پیگیری داده ها زمانی که در حال حرکت هستید، می توانید از یکی از اپلیکیشن لمسی موبایل Power BI برای دستگاه های اندروید، iOS و یا ویندوز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی (فقط عدد بنویسید) *