خانه / آموزش Power BI ماکروسافت / فصل چهارم – مقدمه ای بر مدل سازی داده ها

فصل چهارم – مقدمه ای بر مدل سازی داده ها

به بخش مدل سازی دوره آموزش Power BI  خوش آمدید. در این بخش به شما چگونگی آماده سازی داده های متصل با استفاده از Power BI Desktop را نشان خواهیم داد. اغلب، شما برای ایجاد گزارش هایتان به بیش از یک منبع داده متصل می شوید و نیاز دارید تا همه این داده ها  با یکدیگر کار بکنند. این کار با مدل سازی میسر خواهد شد.

برای ایجاد یک ارتباط منطقی بین منابع داده های مختلف، باید یک رابطه یا relationship ایجاد کنید. رابطه بین منابع داده ها به Power BI  این توانایی را می دهد تا چگونگی ارتباط جداول را تشخیص دهد. بنابراین می توانید تصاویر و گزارش های جالب ایجاد کنید. در این بخش به ارتباطات  (تنها موارد متمرکز بر محتوا) خواهیم پرداخت و چگونگی ایجاد یک رابطه را (حتی وقتی هیچ رابطه ای برقرار نیست) شرح خواهیم داد.

مثل همیشه، روند کلی Power BI  را دنبال خواهیم کرد. در این فصل نیز اکثراً با Power BI Desktop سروکار خواهیم داشت، اما کار هایی که اعمال می کنیم به طور مستقیم بر کار Power BI service اثر می گذارد.

مقدمه ای بر مدل سازی داده ها

اکنون که فرایند دریافت داده را فرا گرفتید، نوبت به مدل سازی می رسد.

یکی از نقاط قوت Power BI این است که نیازی به جمع کردن داده های خود در یک جدول ندارید. بلکه شما می توانید از چندین جدول منابع مختلف استفاده و رابطه بین آن‌ها را تعریف کنید. همچنین می توانید محاسبات سفارشی خود را ایجاد کنید و معیارهای جدیدی را برای مشاهده بخش های خاص داده های خود اختصاص دهید و از این اقدامات جدید درvisualizations برای مدل سازی آسان استفاده کنید.



منبع: https://docs.microsoft.com/en-us/power-bi/guided-learning/modeling?tutorial-step=1


درباره‌ی حمیدرضا بابازاده

تحلیلگر ارشد و متخصص هوش تجاری در اتریش هستم و تجربه کار بعنوان مشاور و مدرس BI در شرکتهای مختلف رو دارم . بیش از 1300 ساعت سابقه تدریس دوره های Python , Power BI و Microsoft BI را در آموزشگاه سماتک و مجتمع فنی تهران دارم .

همچنین ببینید

درس پنجاه – معرفی Power BI Mobile

برای پیگیری داده ها زمانی که در حال حرکت هستید، می توانید از یکی از اپلیکیشن لمسی موبایل Power BI برای دستگاه های اندروید، iOS و یا ویندوز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی (فقط عدد بنویسید) *