خانه / آموزش Power BI ماکروسافت / درس شانزدهم – نحوه مدیریت ارتباطات داده ها

درس شانزدهم – نحوه مدیریت ارتباطات داده ها

 Power BI به شما اجازه می دهد تا به صورت بصری و نمایشی ارتباط بین جدول ها یا عناصر را تنظیم کنید.  برای مشاهده نموداری داده های خود، کافیست روی Relationship  view یا حالت نمایش ارتباطی، در سمت چپ صفحه نمایش کنار گزارش کلیک کنید.

 در Relationship  view، می توانید یک بلوک را ببینید که جدول و ستون های آن و خطوط بین آنها برای نشان دادن روابط را نشان می دهد.

 افزودن و حذف روابط ساده است.  برای حذف یک رابطه، روی آن راست کلیک کرده وDelete  را انتخاب کنید.  برای ایجاد یک رابطه، فیلد هایی را که می خواهید بین جداول پیوند دهید را انتخاب و رها کنید. (مثل عکس)

 برای مخفی کردن یک جدول یا ستون جداگانه در گزارش خود، در Relationship  view روی آن راست کلیک کرده و Hide in Report view یا «حالت مخفی در نمای گزارش» را انتخاب کنید.

 برای مشاهده دقیق تر روابط داده های خود، Manage Relationships یا مدیریت ارتباطات را در Home انتخاب کنید.  این کار باعث باز شدن پنجره Manage Relationships می شود که روابط را به جای یک نمودار تصویری به عنوان یک لیست نمایش می دهد.  از اینجا می توانید Autodetect را برای پیدا کردن روابط داده های جدید یا به روز شده انتخاب کنید. برای ویرایش رابطه ها می توانید Edit را انتخاب کنید. در اینجا می توانید گزینه های پیشرفته یا cardinality  و cross filter یا فیلتر متقابل را برای تنظیم  روابط پیدا کنید.

 گزینه های  cardinality، یک به چند (many to one) و یک به یک (one to one) هستند.  یک به چند ماهیت ارتباط بعدی است،مثلا تطبیق یک جدول فروش با چندین ردیف برای هر محصول با یک جدول از لیست محصولات در سطر منحصر به فرد خود. بک به یک اغلب برای ارتباط یکپارچه جداول مرجع استفاده می شود.

 به طور پیشفرض، روابط در هر دو جهت cross filter می شود.  Cross filter کردن در یک جهت برخی از قابلیت های مدل سازی در رابطه را محدود می کند.

 تنظیم روابط دقیق بین داده ها به شما این امکان را می دهد تا محاسبات پیچیده ای را بین عناصر مختلف داده ای ایجاد کنید.

منبع:

https://docs.microsoft.com/en-us/power-bi/guided-learning/modeling?tutorial-step=2

درباره‌ی حمیدرضا بابازاده

تحلیلگر ارشد و متخصص هوش تجاری در اتریش هستم و تجربه کار بعنوان مشاور و مدرس BI در شرکتهای مختلف رو دارم . بیش از 1300 ساعت سابقه تدریس دوره های Python , Power BI و Microsoft BI را در آموزشگاه سماتک و مجتمع فنی تهران دارم .

همچنین ببینید

درس پنجاه – معرفی Power BI Mobile

برای پیگیری داده ها زمانی که در حال حرکت هستید، می توانید از یکی از اپلیکیشن لمسی موبایل Power BI برای دستگاه های اندروید، iOS و یا ویندوز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی (فقط عدد بنویسید) *