خانه / آموزش Power BI بابازاده / درس چهل و هفتم – Group by

درس چهل و هفتم – Group by

Group by

گروپ بای برای خلاصه سازی اطلاعات بسیار مفید می باشد. برای مثال جدول زیر را خودمان از طریق enter data ایجاد کرده ایم. همانطور که در شکل می بینید فروش را برحسب سال و محصول داریم.

enter data

در صفحه پاور کوئری رفته و جدولی که ساختیم را کلیک می کنیم. از تب home گزینه group by را می زنیم. صفحه زیر باز می شود. گزینه basic یعنی برمبنای یک فیلد گروپ بای شود ولی اگر خواستین بر مبنای چندین فیلد گروپ بای کنید گزینه advanced را بزنید.

group by

در این مثال برمبنای ستون year گروپ بای کرده ایم به این ترتیب که یک ستون جدید بنام total ایجاد می کند که sum ستون Quantity در آن قرار میگیرد، بنابراین اطلاعات را خلاصه کرده و فقط همین دو ستون را نمایش می دهد که سالانه چه تعداد فروش داشته است.

group by

اگر خواستید این گروپ بای را حذف کنید باید در قسمت راست صفحه پاور کوئری از کادر steps آن را حذف کنید و در صورت نیاز مجدد انجام دهید.

درباره‌ی حمیدرضا بابازاده

تحلیلگر ارشد و متخصص هوش تجاری در اتریش هستم و تجربه کار بعنوان مشاور و مدرس BI در شرکتهای مختلف رو دارم . بیش از 1300 ساعت سابقه تدریس دوره های Python , Power BI و Microsoft BI را در آموزشگاه سماتک و مجتمع فنی تهران دارم .

همچنین ببینید

درس هفتاد و پنجم – دوره ای بر Filter Context

در جلسات قبل آموختیم که : ستون محاسباتی بعد از تولید شدن داخل Data Model …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی (فقط عدد بنویسید) *