خانه / آموزش Power BI بابازاده / درس بیست و پنجم – Funnel chart

درس بیست و پنجم – Funnel chart

Funnel chart

به این ویژوال چارت قیفی هم گفته می شود. این چارت بسیار کاربردی می باشد و برای نشان دادن یک پروسه بزرگ یا کار چند مرحله ای استفاده می گردد. هر مرحله یک value برای خودش دارد. فرض کنید یک پروسه استخدام دارید که از چند مرحله تشکیل شده است. برای این مثال یک جدول خودمان ایجاد می کنیم. در پاور بی آی می توان از تب Home گزینه Enter Data یک جدول با داده های دلخواه به مدل پاور بی آی اضافه کرد.

Enter data یک قابلیت مفید می باشد که می توانید یک جدول ایجاد کنید و در گزارشات استفاده کنید. این آیتم وقتی کاربرد دارد که دیتاهایی نیاز دارید که دیتا سورس ندارند و شما باید خودتان آنها را وارد پاور بی آی کنید. این امکان در روش import اطلاعات قابل استفاده می باشد. در ساختن جدول به این روش به راحتی میتوانید هر تعداد سطر و ستون ایجاد کنید و حتی می توانید از یک فایل اکسل دیتاها را در اینجا کپی کنید. برای پروسه استخدام یک جدول می سازیم. در نتیجه این جدول به دیتا مدل ما اضافه می گردد.

enter data

در فیلدهای چارت قیفی گزینه Group همان مراحل کار می باشد. همانطور که در شکل زیر می بینید مراحل را بصورت نزولی با توجه به مقدار value هر مرحله قرار می دهد. بزرگترین مرحله را به عنوان معیار اولیه قرار می دهد.

funnel chart

اگر موس را روی مراحل ببرید اطلاعات زیر را نمایش می دهد.

funnel chart

درباره‌ی حمیدرضا بابازاده

تحلیلگر ارشد و متخصص هوش تجاری در اتریش هستم و تجربه کار بعنوان مشاور و مدرس BI در شرکتهای مختلف رو دارم . بیش از 1300 ساعت سابقه تدریس دوره های Python , Power BI و Microsoft BI را در آموزشگاه سماتک و مجتمع فنی تهران دارم .

همچنین ببینید

درس هفتاد و پنجم – دوره ای بر Filter Context

در جلسات قبل آموختیم که : ستون محاسباتی بعد از تولید شدن داخل Data Model …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی (فقط عدد بنویسید) *