اکنون که جدول StateCodes شکل گرفته است، می توانیم دو جدول خود را با یکدیگر ترکیب کنیم. از آنجا که جدول هایی که اکنون در اختیار داریم، نتیجۀ پرسش (queries) هایی هستند که ما به داده ها اعمال کردیم، اغلب آنها به عنوانqueries نمایش داده می شوند.
دو روش اصلی برای ترکیب queries وجود دارد: ادغام (merging) و اضافه کردن (appending)
هنگامی که شما یک یا چند ستون دارید که می خواهید به یک query دیگر اضافه کنید، باید از merge استفاده کنید. هنگامی که می خواهید ردیف های جدیدی به ردیف های قبلی query خود اضافه کنید از append باید استفاده کنید.
در اینجا، می خواهیم query ها را merge کنیم . برای شروع، query ای را که می خواهید با query دیگر ترکیب شود را انتخاب کنید. سپس، درHome روی نوار، گزینه Merge Queries را انتخاب کنید. ما ابتدا میخواهیم query بازنشستگی را انتخاب کنیم. اجازه دهید که اسم آن را به RetirementStats Query تغییر دهیم.
پنجره ی Merge ظاهر می شود. اکنون باید جدولی برای ادغام با جدول انتخاب شده و ستون های مطابق برای استفاده ی Merge انتخاب کنیم.
State را از جدول RetirementStats (query) انتخاب و سپس StateCodes query را انتخاب کنید. (در مثال ما، انتخاب آسان است، زیرا تنها یک query دیگر وجود دارد؛ اما هنگامی که شما به منابع داده های زیاد متصل می شوید، گزینه های بسیاری برای انتخاب وجود خواهد داشت.) پس از انتخاب صحیح ستون های مناسب (یعنی State از RetirementStats و State Name از StateCodes ) پنجره Merge مانند عکس زیر می شود و دکمه OK در دسترس خواهد بود.
یک NewColumn در انتهای query ساخته شده است و محتویات جدول (query) را شامل می شود که با query موجود merged شده است. کلیه ی ستون ها از query وارد NewColumn شده و فشرده شده اند، اما می توانید جدول را گسترش (expand ) دهید و هر کدام از ستون هایی که می خواهید را وارد کنید. برای گسترش جدول merge شده و شامل کردن ستون هایی که می خواهید، نماد expand را انتخاب کنید و پنجره ی Expand ظاهر می شود.
در مورد این مثال، فقط ستون State Code را می خواهیم؛ بنابراین فقط آن ستون را انتخاب و سپس OK را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید مکعب Use original column name as prefix را پاک کنید. اگر شما آن را پاک نکنید، ستون merge شده NewColumn.State Code (نام ستون اصلی یا NewColumn، سپس یک نقطه و سپس نام ستون وارده به query) نامیده می شود.
توجه داشته باشیدکه
اگر می خواهید، می توانید چگونگی وارد شدن جدول را NewColumn تغییر دهید. اگر نتایج را دوست ندارید، کافیست فقط گام Expand را از لیست Applied Steps در قسمت Query Settings حذف کنید. query به حالت گذشته اش در می آید. می توانید این کار را هر چند بار که دوست دارید انجام دهید تا نتیجه مطلوبتان را به دست آورید.
اکنون یک query تک (جدول) داریم که دو منبع داده را مطابق نیاز ما، با هم ترکیب کرده است این query می تواند مبنایی برای تعداد زیادی داده های جالب دیگر مانند آمار هزینه های مسکن، جمعیت شناسی یا فرصت های شغلی در هر ایالت باشد.
برای اعمال تغییرات در Power Query Editor و بارگذاری آنها در Power BI Desktop، بر روی گزینه ی Close & Apply روی Home tab نوار کلیک کنید.
داده های مدل شما اکنون آماده ی استفاده هستند. بعد، قدم بعدی ساخت تصاویری برای گزارش شما خواهد بود.
اکنون، داده های کافی برای ایجاد چند گزارش جالب در Power BI Desktopداریم. بیایید این فایل Power BI Desktop. را ذخیره کنیم. برای ذخیره گزارش از File> Save در صفحه Home روی نوار کلیک کنید. ما آن را Start Start با اسم Getting Started with Power BI Desktop ذخیره می کنیم.
بسیار عالی! در درس بعدی تصاویر جالب ایجاد خواهیم کرد.
منبع: