خانه / آموزش Power BI ماکروسافت / وارد کردن داده ها (Import Data) / بروز رسانی برنامه ریزی شده (Schedule Refresh)چیست ؟

وارد کردن داده ها (Import Data) / بروز رسانی برنامه ریزی شده (Schedule Refresh)چیست ؟

این روش دو نام دارد ، بعضی ها به آن Import Data و بعضی ها Schedule Refresh می گویند. هر دو نام رفتار این روش را توضیح می دهند. با این روش ، داده ها از منبع درون Power BI بار گزاری می شوند. معنی بارگزاری در Power BI مصرف کردن فضای دیسک و حافظه است. تا زمانی که شما در حال توسعه Power BI در دستگاه خود با Power BI Desktop هستید ، در این حالت فضای دیسک و حافظه دستگاه شما خواهد بود. وقتی گزارش را در وب سایت انتشار می دهید ، در این زمان فضای دیسک و حافظه دستگاه Power BI Cloud خواهد بود.

اگر شما ۱ میلیون سطر در جدول منبع داشته باشید ، و بدون هیچ فیلترینگ در Power BI بار گزاری کنید ، شما با همان مقدار سطرهای داده در Power BI مواجه خواهید شد . اگر شما یک مرکز داده با ۱۰۰۰ جدول داشته ، اما تنها ۱۰ عدد از آن جدول ها را در Power BI بارگزاری کنید ، در این صورت مصرف حافظه همان ۱۰ جدول را خواهید داشت. نتیجه این است که شما به همان مقدار داده که در Power BI بارگزاری می کنید فضای دیسک و حافظه مصرف می کنید.

منبع:

https://radacad.com/directquery-live-connection-or-import-data-tough-decision

درباره‌ی حمیدرضا بابازاده

تحلیلگر ارشد و متخصص هوش تجاری در اتریش هستم و تجربه کار بعنوان مشاور و مدرس BI در شرکتهای مختلف رو دارم . بیش از 1300 ساعت سابقه تدریس دوره های Python , Power BI و Microsoft BI را در آموزشگاه سماتک و مجتمع فنی تهران دارم .

همچنین ببینید

درس پنجاه – معرفی Power BI Mobile

برای پیگیری داده ها زمانی که در حال حرکت هستید، می توانید از یکی از اپلیکیشن لمسی موبایل Power BI برای دستگاه های اندروید، iOS و یا ویندوز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی (فقط عدد بنویسید) *