خانه / آموزش Power BI بابازاده / درس پنجاه و یکم – Add column

درس پنجاه و یکم – Add column

Add column

در صفحه power query editor تب add column گزینه conditional column برای ایجاد ستون شرطی می باشد.

در جدول مورد نظرتان با زدن این گزینه صفحه زیر باز می شود.

add column

نام ستون جدید را نوشته و در قسمت column name باید ستونی که می خواهید بر مبنای آن شرطی اعمال کنید را انتخاب کنید. در قسمت operator باید نوع شرط را انتخاب کنید. در قسمت value باید مقداری که برای شرط مهم است بنویسید و در نهایت در قسمت output نتیجه شرط را باید وارد کنید که در صورت برقراری شرط چه خروجی به شما نشان بدهد.

برای اضافه کردن شرط های بیشتر باید دکمه add clause را بزنید تا ردیف else if ایجاد شود. دقت کنید که در اینجا عملگر or ندارد. قسمت else اختیاری می باشد و به معنی در غیراینصورت است.

اگر به هر دلیلی بعد از انجام کار خواستید مجدد مقادیر این ستون شرطی را تغییر دهید، در قسمت steps روی added conditional column دوبار کلیک کرده و مجدد شروط خود را وارد کنید.

برای جابجا کردن مراحل شرط باید روی علامت سه نقطه انتهای هر شرط کلیک کرده و گزینه move up و یا move down را بزنید و همچنین برای پاک کردن آن شرط گزینه delete را کلیک کنید.

conditional column

دقت کنید که ساختار conditional column بصورت else if می باشد یعنی اگر شرط در هر پله ای برقرار باشد نتیجه را برمیگرداند و مابقی پله ها بررسی نمیشود. بنابراین در نوشتن ترتیب شرطها دقت کنید.

Index column

در صفحه پاور کوئری در تب add column گزینه index column برای ایجاد یک ستون جهت نشان دادن شماره ایندکس هر ردیف می باشد. در واقع برای نشان دادن شماره ترتیب به کار می رود.

درباره‌ی حمیدرضا بابازاده

تحلیلگر ارشد و متخصص هوش تجاری در اتریش هستم و تجربه کار بعنوان مشاور و مدرس BI در شرکتهای مختلف رو دارم . بیش از 1300 ساعت سابقه تدریس دوره های Python , Power BI و Microsoft BI را در آموزشگاه سماتک و مجتمع فنی تهران دارم .

همچنین ببینید

درس هفتاد و پنجم – دوره ای بر Filter Context

در جلسات قبل آموختیم که : ستون محاسباتی بعد از تولید شدن داخل Data Model …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی (فقط عدد بنویسید) *