خانه / آموزش Power BI بابازاده / درس پنجاه و پنجم – Drillthrough

درس پنجاه و پنجم – Drillthrough

Drillthrough

اگر بخواهید با کلیک روی یک ویژوال به صفحه دیگری وارد شوید و جزییات بیشتری ببینید باید از این گزینه استفاده کنید.

در واقع برای یک ویژوال ابتدا باید یک صفحه detail ایجاد کنیم. در صفحه detail غالبا از ویژوالهای table و matrix استفاده می شود، البته بستگی به سلیقه طراح دارد بنابراین ابتدا صفحه جدید یعنی detail را بسازید. برای مثال به شکل زیر توجه کنید که در table اطلاعاتی را قرار داده ایم و این صفحه را می خواهیم بعنوان detail یک ویژوال قرار دهیم.

table

برای این کار باید در همین صفحه در کادر visualization در قسمت drillthrough آن فیلدی که می خواهید برمبنای آن به این صفحه ارجاع داده شود را قرار دهید. بعنوان مثال اگر می خواهید برمبنای کشور به این صفحه ارجاع داده شود باید فیلد کشور را در این جا قرار دهید. می توانید هر چند تا فیلدی که می خواهید را در اینجا قرار دهید.

زمانی که شما در صفحه detail قسمت drillthrough را پر کنید یک دکمه در بالای صفحه ایجاد می شود.

table

این دکمه کار back را انجام می دهد برای اینکه از هر صفحه ای که وارد این صفحه detail شوید بتوانید با کلیک روی این دکمه به صفحه اولیه برگردید. بعد از انجام این مراحل یعنی ایجاد صفحه detail و مشخص کردن فیلدهای drillthrough باید به صفحات خود رفته. موس را روی ویژوال مورد نظر قرار دهید ( دقت کنید موس باید روی فیلدی باشد که مبنای ارجاع به صفحه detailاست )، همانطور که در شکل زیر می بینید در کادر مشکی که همان tooltip می باشد نوشته Right click to drill through

drillthrough

بنابراین روی ویژوال مورد نظر، روی فیلد مبنا کلیک راست کرده تا گزینه drillthrough نمایش داده شود. و می توانید به صفحه detail بروید و دیتای انتخاب شده را با جزییات بیشتری ببینید.

drillthrough

دقت کنید روی ویژوال هایی این گزینه نمایش داده می شود که شامل آن فیلد مبنا که در صفحه detail در قسمت drillthrough قرار داده اید باشد.

در صفحه detail در قسمت drillthrough گزینه ای بنام keep all filters وجود دارد که اگر آن را on کنید به این معنی است که وقتی از صفحه مبدا به صفحه detail وارد می شوید در صورتیکه در صفحه مبدا فیلتر داشته باشید آن فیلترها را حفظ می کند و با همان فیلترها وارد صفحه detail می شود. و غالبا بهتر است on  باشد.

Cross-report : اگر بخواهید از یک فایل یا report دیگری به صفحه detail ارجاع داده شود باید از این گزینه استفاده کنید که در صفحه detail می باشد.

درباره‌ی حمیدرضا بابازاده

تحلیلگر ارشد و متخصص هوش تجاری در اتریش هستم و تجربه کار بعنوان مشاور و مدرس BI در شرکتهای مختلف رو دارم . بیش از 1300 ساعت سابقه تدریس دوره های Python , Power BI و Microsoft BI را در آموزشگاه سماتک و مجتمع فنی تهران دارم .

همچنین ببینید

درس هفتاد و پنجم – دوره ای بر Filter Context

در جلسات قبل آموختیم که : ستون محاسباتی بعد از تولید شدن داخل Data Model …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی (فقط عدد بنویسید) *