خانه / آموزش Power BI ماکروسافت / درس بیستم – ایجاد و سفارشی کردن تصاویر و visualizations ساده

درس بیستم – ایجاد و سفارشی کردن تصاویر و visualizations ساده

در این درس نحوه ایجاد و سفارشی کردن bar charts، pie charts و treemaps را فرا خواهید گرفت و آنها را با گزارش خود مطابقت خواهید داد.

دو راه مختلف برای ایجاد visualization جدید در Power BI Desktop وجود دارد:

می توانید نام فیلد ها را از قسمت Fields نگهدارید و سپس آنها را در بوم (canvas) گزارش رها کنید. Visualization شما به طور پیش فرض به عنوان یک جدول داده ای نمایش داده خواهد شد.

همچنین می توانید روی نوع visualization  که می خواهید ایجاد کنید، در پنجره Visualizations کلیک کنید. با استفاده از این روش، visual پیش فرض یک مکعب خالی است که شبیه نوع visual انتخابی شما می باشد.

هنگامی که گراف، نقشه یا نمودار خود را ایجاد می کنید، می توانید فیلد های داده ای را به بخش پایین Visualization بکشید تا visual  خود را بسازید و آن را سازماندهی کنید. فیلد های موجود بر اساس نوع visualization که قبلاً انتخاب کرده اید تغییر خواهد کرد. هنگامی که فیلد های داده ای را نگه می دارید و رها می کنید، visualization شما به صورت خودکار به روز رسانی خواهد شد و تغییرات را نشان خواهد داد.

می توانید اندازه visualization خود را با انتخاب آن و سپس کشیدن گوشه های آن به داخل یا خارج تغییر دهید. همچنین می توانید با کلیک کردن و سپس کشیدن visualization  خود، آن را در به هر نقطه ای از canvas حرکت دهید. اگر میخواهید نوع visualizations خود را به انواع دیگر تبدیل کنید، visualization ای را که میخواهید تغییر دهید، انتخاب کنید و به راحتی visualizations دیگری از آیکون های بخش Visualization را انتخاب کنید. Power BI سعی خواهد کرد در حد ممکن، فیلد های انتخاب شده شما را به visual  جدید نزدیک کند.

همانطور که روی  قسمت های مختلف  visualizations خود حرکت می کنید، راهنمایی ظاهر خواهد شد که حاوی اطلاعاتی مانند برچسبها و ارزش کلی که در مورد آن بخش می باشد.

https://docs.microsoft.com/en-us/power-bi/guided-learning/includes/media/3-2-create-customize-simple-visualizations/3-2_1.png

 paintbrush (قلم نقاشی) را در قسمت  Visualizationsانتخاب کنید تا تغییرات زیبایی مانند سازمان دهی background ، متن عنوان و رنگ داده را در visual  خود ایجاد کنید.

گزینه های موجود برای تغییرات زیبایی و ظاهری به نوع visual انتخابی شما بستگی دارد.

منبع:

https://docs.microsoft.com/en-us/power-bi/guided-learning/visualizations?tutorial-step=2

درباره‌ی حمیدرضا بابازاده

تحلیلگر ارشد و متخصص هوش تجاری در اتریش هستم و تجربه کار بعنوان مشاور و مدرس BI در شرکتهای مختلف رو دارم . بیش از 1300 ساعت سابقه تدریس دوره های Python , Power BI و Microsoft BI را در آموزشگاه سماتک و مجتمع فنی تهران دارم .

همچنین ببینید

درس پنجاه – معرفی Power BI Mobile

برای پیگیری داده ها زمانی که در حال حرکت هستید، می توانید از یکی از اپلیکیشن لمسی موبایل Power BI برای دستگاه های اندروید، iOS و یا ویندوز استفاده کنید

2 نظر

  1. لیلا جعفرزاده

    با سلام و احترام
    بابت اموزشهای مفید و کاربردی کمال تشکر رو دارم. یک راهنمایی میخوام و ممنون میشم کمکم کنید
    من برای تعداد زیادی شرکت نیاز به نمودارهای مشابه دارم که بر اساس سلیقه خودم ایجادشون کردم ولی نمی تونم این نمودارها رو سیو کنم و برای شرکت بعدی استفاده کنم. یعنی هر بار باید پروژه جدید تعریف کرده و نمودارها رو از اول تک به تک برای فایل جدید ایجاد کنم. چطور میشه نمودار دیفالت تعریف کنم و هر فایل اکسلی که وارد پاوربی آی می کنم نمودار خودم را فراخوانی کنم؟ ممنونم

    • حمیدرضا بابازاده

      سلام وقتتون بخیر . شما باید Template بسازید که میشه همون قالب.
      شما یک قالب میسازید و در هر شرکت فقط دیتای جدید رو داخلش لود میکنید و دیگه نیازی نیست تمام طراحی رو از صفر انجام بدید.
      https://spreadsheeto.com/power-bi-templates/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی (فقط عدد بنویسید) *