خدمات

خدمات بانک اطلاعاتی

اگر بانک اطلاعاتی شما در SQL Server کُند است، با بهینه سازی بانک اطلاعاتی و رفع مشکلات فنی آن را به راحتی می‌توانید کُندی را برطرف کنید و یک سرعت ایدال داشته باشید. و نیازی به تغییر بانک اطلاعاتی نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید »

پیاده سازی سیستم هوش تجاری

هدف نهایی سازمان از پیاده سازی هوش تجاری‌(BI) فراهم کردن شرایطی است که تصمیم‌گیری براساس اطلاعات و داده ها فراهم گردد.هوش تجاری‌(BI) به سازمان‌ها کمک می‌کند داده‌های درست را در زمان مناسب در اختیار تصمیم‌گیران قرار دهند.

بیشتر بخوانید »

آموزش آنلاین Power BI و DAX

آموزش powerbi

آموزش آنلاین Power BI و DAX بصورت کاملا کاربردی توسط مدرس مجتمع فنی تهران و سماتک انجام میشود, همچنین میتوانید از آموزش های رایگان power bi موجود در سایت نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید »

نوشته های تازه

درس هفتاد و نهم – کار با تاریخ شمسی

برای محاسبات برمبنای تاریخ شمسی حتما از جدول DimDate استفاده کنید و یک ستون محاسباتی مانند ستون ShamsiMonth_Counter به آن اضافه کنید. این یک ستون عددی بصورت افزایشی است که هر ماه در تمام سالها یک عدد یکتا میگیرد. بطور مثال در محاسبات ممکن است که نیاز باشد برای جمع …

بیشتر بخوانید »

درس هفتاد و پنجم – دوره ای بر Filter Context

در جلسات قبل آموختیم که : ستون محاسباتی بعد از تولید شدن داخل Data Model قرار می گیرد و حجمی از دیتا مدل اشغال می کند. بعد از هر Refresh منابع داده ای ، ستون های محاسباتی، از اول مجدد حساب می شوند. در نتیجه تعداد ستون های محاسباتی با …

بیشتر بخوانید »

درس هفتاد و هشتم – AllSelected

تابع AllSelected : از ستونی که در AllSelected قرار داده ایم ، همه Item ها را رد میکند(ایگنور میکند) به جز Item های انتخاب شده. فرض کنید در این قسمت December و February را انتخاب میکنیم. درصد هایی که اینجا میبینیم ، بر مبنای ماه های کل سال است. اگر …

بیشتر بخوانید »

درس هفتاد و چهارم – استفاده از نام ستونها در اسلایسر

یک تکنیک که میتونه در طراحی سریعتر داشبوردها به شما کمک کنه , استفاده از نام ستونهای محاسباتی بعنوان آیتمهای اسلایسر هست تا بدون نیاز به استفاده از بوک مارک و ویژوالهای بیشتر , value و مقدار نمایشی در ویژوال رو تغییر بدید.

بیشتر بخوانید »

درس هفتاد و سوم – Fuzzy Merge

merge

fuzzy merge کاربرد جالبی میباشد که پاور بی آی می تواند ستونها با مقادیر مشابه از لحاظ ظاهری را طبق الگوریتمی شناسایی کند و با هم merge کند. درواقع برای حالتی که مقادیر ذاتا یکسان هستند ولی به شکل متفاوت مقداردهی شده اند.

بیشتر بخوانید »

درس هفتاد – Schedule refresh

Schedule refresh

Schedule refresh فقط برای حالت import در بانکهای رابطه ای استفاده می شود. و برای فایهای اکسل نمی باشد. بدین ترتیب می توانید یک برنامه جهت رفرش اطلاعات تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید »

درس شصت و هشتم – RLS

role assignment

این واژه مخفف عبارت Row Level Security می باشد. کاربرد RLS در میزان دسترسی کاربران برای مشاهده اطلاعات می باشد. roleها خاصیت فیلترینگ دارند یعنی به ازای هر role که تعریف می کنید می توانید فیلترهایی روی دیتا تعریف کنید.

بیشتر بخوانید »

درس شصت و هفتم – تابع All

all

تابع all برای برداشتن تاثیر فیلترهای درونی و خارجی بر محاسبات Measure می باشد. این تابع بسیار مهم و کاربردی می باشد به ویژه برای زمانی که می خواهیم در محاسبات measure ، فیلتر از برخی از جدولها یا ستونها بی تاثیر شود.

بیشتر بخوانید »

درس شصت و ششم – Variables

Variables

متغیرها در زبان dax خیلی متفاوت با متغیرها در زبان های برنامه نویسی هستند. کاربرد متغیرها در زبان dax این است که باعث می شود خواندن کد dax برای شما راحتتر شود.

بیشتر بخوانید »