خانه / آموزش Power BI بابازاده / درس پنجاه و سوم – Interaction

درس پنجاه و سوم – Interaction

Interaction

داخل power bi در یک صفحه وقتی روی قسمتی از یک ویژوال کلیک میکنید مابقی ویژوال های آن صفحه همزمان تغییر میکنند یعنی عملیات فیلتر روی مابقی ویژوال ها هم انجام می شود. پاور بی آی این امکان را به ما می دهد که نحوه ارتباط ویژوال ها در یک صفحه را مدیریت کنیم. با این کار می توانیم مشخص کنیم که با انتخاب قسمتی از یک ویژوال کدام ویژوالها تغییر کنند و کدام ویژوال ها تغییر نکنند و ثابت باشند. در واقع تعامل ویژوال ها با یکدیگر را مدیریت می کنیم.

برای این کار روی ویژوال مورد نظر کلیک کرده و از تب format گزینه Edit interactions را بزنید.

interaction

با زدن این دکمه پایین هر ویژوال سه علامت ظاهر می شود.

interaction icons

اگر روی دکمه none کلیک کنید با تغییر در ویژوال مبدا، این ویژوال تغییری نمی کند در واقع ارتباط بین دو ویژوال را قطع کرده ایم. اگر روی دکمه filter کلیک کنید ویژوال از حالت هایلایت خارج شده و به شکل بهتری نمایش داده می شود. بهتر است مدل فیلتر را بجای هایلایت روی filter قرار دهید.

دقت کنید برای مدیریت ارتباط بین هر ویژوال ابتدا باید آن ویژوال را انتخاب کنید و سپس ارتباط آن را با تک تک ویژوالهای موجود در صفحه از طریق این سه دکمه زیر هر ویژوال مشخص کنید.

از منوی file گزینه options and settings را بزنید و گزینه options را کلیک کنید.

options

از اینجا می توانید بگویید مدل فیلترینگ شما بجای هایلایت به مدل cross filtering تغییر کند و نمایش بهتری برای کاربر خواهد داشت. در صفحه باز شده در قسمت current file تنظیمات مربوط به فایل جاری را انجام می دهید ولی در قسمت global تنظیمات کلی پاور بی آی می باشد.

 

درباره‌ی حمیدرضا بابازاده

تحلیلگر ارشد و متخصص هوش تجاری در اتریش هستم و تجربه کار بعنوان مشاور و مدرس BI در شرکتهای مختلف رو دارم . بیش از 1300 ساعت سابقه تدریس دوره های Python , Power BI و Microsoft BI را در آموزشگاه سماتک و مجتمع فنی تهران دارم .

همچنین ببینید

درس هفتاد و پنجم – دوره ای بر Filter Context

در جلسات قبل آموختیم که : ستون محاسباتی بعد از تولید شدن داخل Data Model …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی (فقط عدد بنویسید) *