خانه / آموزش Power BI ماکروسافت / درس سی و پنجم – z-order

درس سی و پنجم – z-order

 هنگامی که عناصر زیادی در یک گزارش دارید، Power BI امکان مدیریت نحوه هم پوشانی آن‌ها را به شما می دهد. چگونگی لایه بندی یا چیده شدن آیتم ها روی یکدیگر را اغلب z-order می گویند.

 برای مدیریت z-order عناصر یک گزارش، یک عنصر را انتخاب کرده و از گزینه ی Arrange در قسمت Home برای تغییر z-order استفاده کنید.

 با استفاده از گزینه های موجود در منوی Arrange، می توانید ترتیب عناصر موجود در گزارش را مطابق میل خود به دست آورید. می توانید یک visual را به لایه جلو یا عقب حرکت دهید، یا آن را مستقیما به جلو ترین یا عقب ترین لایه بفرستید.

 استفاده از Arrange مخصوصاً زمانی بسیار مفید است که از اشکال به عنوان پس زمینه های تزئینی یا حاشیه ها استفاده کنید یا زمانی که بخواهید بخش های خاصی از یک چارت یا نمودار خاص را هایلایت کنید. همچنین می توانید از آن‌ها برای ایجاد یک پس زمینه استفاده کنید. (مثل مستطیل آبی روشن زیر که برای عنوان گزارش استفاده شده است)

منبع:

https://docs.microsoft.com/en-us/power-bi/guided-learning/visualizations?tutorial-step=17

درباره‌ی نگار نوروزی

نگار نوروزی
کارشناسی زبان و ادبیات ژاپنی مترجم زبان آلمانی، انگلیسی و ژاپنی علاقه مند به یادگیری و علم اندوزی دانشجو برنامه نویسی پایتون , html و SQL به دنبال پیشرفت هرچه بیشتر

همچنین ببینید

درس پنجاه – معرفی Power BI Mobile

برای پیگیری داده ها زمانی که در حال حرکت هستید، می توانید از یکی از اپلیکیشن لمسی موبایل Power BI برای دستگاه های اندروید، iOS و یا ویندوز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی (فقط عدد بنویسید) *